Nieuwsbrief december 2009

Hallo sponsors, vrienden en belangstellenden. Het is gelukt. De Bojangschool is klaar en reeds in gebruik genomen.104 kindertjes in groene schooluniformen bevolken de drie klaslokalen.Van de oude school zijn we zingend met vlaggetjes in de handen naar de nieuwe school gelopen.

Daarna hebben we een ontzettend leuk openingsfeest gevierd met de leerkrachten, het bouwteam, de ouders, de kinderen, Gambiaanse vrienden, Nederlandse vrienden en een heleboel belangstellende buurtjes.De moeders hadden voor iedereen gekookt en het feest kon beginnen. Er was een dansgroepje om de boel te entertainen.

Er waren speeches, het volkslied van Gambia werd gezongen door alle kinderen, daarna werden wij uitgenodigd om naar voren te komen om het Nederlandse volkslied te zingen. Gelukkig hadden we vrienden meegenomen, zo hadden we een mooi koor.

Na afloop gingen we voldaan en moe naar het hotel

De sponsorkinderen zijn allemaal bezocht en er is voor 2010 schoolgeld betaald.We hebben sponsorkinderen gezocht voor 7 nieuwe sponsors.

Verder zijn we 2 dagen op pad geweest om een familie te bezoeken die 180 km. van de kust woont.
We sponsoren daar enkele schoolkinderen en voorzien de voetbalclub van shirts en ballen.
Dit was een bijzondere ervaring, toen we het dorp binnenreden werden we onthaald door alle voetballers in hun tenues met trommels en zang.

Kortom we hebben veel gedaan, gezien en vooral  beleefd.De website wordt aangepast met verhalen en nieuwe foto’s.

Nogmaals dank aan alle sponsors, zonder jullie was het niet gelukt.