Nieuwsbrief oktober 2011

Hallo nieuwslezers

Over een aantal weken is het weer zover dat we naar Gambia gaan om onze projecten te bezoeken. Daarom willen we u graag laten weten wat er de afgelopen tijd gebeurd is.De Zuiderkerk in Emmen heeft de stichting een gift gedaan. Met dit geld hebben we de volgende plannen.

1. De vloer van de Bojang school betegelen
2. Leermiddelen aanvullen
3. Elektriciteit aanleggen
4. Uitbreiding van de school met een klaslokaal

De cementen vloer van de school slijt erg en het is noodzakelijk om de vloer te betegelen. Op deze manier is er minder stof in de lokalen. Het aanvullen van leermiddelen wordt ieder jaar gedaan.Vooral schriften en schrijfmiddelen zijn erg belangrijk. Elektriciteit is erg welkom op de school voor het gebruik van computers, ventilatoren en verlichting. Elektriciteit geeft de school extra mogelijkheden om avondcursussen te organiseren, hiermee kan men zorgen voor meer inkomsten zodat de school zich in de toekomst zelf kan bedruipen. Uitbreiding van de school met een extra lokaal behoort misschien tot de mogelijkheden, een computerlokaal zou natuurlijk fantastisch zijn.

Op 28 oktober wordt er een benefietconcert georganiseerd door Vocal Group Sayonara. Samen met de groepen The Young Voices en Testify gaan ze een prachtige avond organiseren voor de Stichting Gambia Vooruit. De opbrengst zal ten goede komen voor het onderwijs en de gezondheid van de kinderen van Gambia die wij helpen met onze projecten. Wij hopen van harte dat het concert goed bezocht gaat worden in de PKN kerk in Emmercompascuum. Aanvang 19.30 uur.

Alle sponsors worden bij deze gevraagd of ze weer hun bijdrage willen leveren.

Verder staan er nog een aantal presentaties op de agenda voor kerken en verenigingen. Zelfs de vrouwenvereniging Stuifzand/Zuidwolde heeft ons op de lijst staan voor februari 2012.

De dames van de Stichting zijn druk in de weer met de voorbereidingen van de reis op 19 november.

Zodra we terug zijn kunt u in de nieuwsbrief onze verhalen lezen via deze website.

Bedankt voor uw belangstelling.

Dit bericht is geplaatst in Nieuwsbrief. Bookmark de permalink.