Nieuwsbrief november 2014

Hallo lezers

Graag willen we jullie op de hoogte brengen van onze plannen.
Het is een tijdje rustig geweest maar we hebben niet stil gezeten.
Het ziet er naar uit dat we nogmaals een school gaan bouwen. Dankzij de stichting Onesimus uit Kampen en de Zuiderkerk in Emmen  zijn we, plannen aan het ontwikkelen.
Het is de bedoeling dat we eind januari naar Gambia gaan om een stukje grond aan te kopen. Het is in Tawto Village en de behoefte aan onderwijs is hier erg groot. We hebben al jaren contact met een leerkracht die we het enorm gunnen om een Nursery school te starten.

NBN20141Momodou Jobe

Hij heeft op verschillende scholen gewerkt maar wil graag in dit dorp iets ontwikkelen voor de allerarmsten. Jeannette is er in de herfstvakantie geweest en heeft de grond gezien. De eerste contacten zijn gelegd.

Een Gambiaanse architect is bezig de school te tekenen. De globale tekeningen zijn er  al.

De dorpsbewoners willen heel graag  meewerken.
Er moet nog een begroting gemaakt worden van de kosten en daar is het wachten nu op. Ondertussen zij wij bezig om zelf voorbereidingen te treffen en contacten te leggen. We hebben pasgeleden weer een presentatie gegeven na afloop van de zondagdienst in de Zuiderkerk. De steun die we daar krijgen is hartverwarmend.
Binnenkort gaan we weer in overleg met de stichting Onesimus uit Kampen. We hopen dat we  de financiën voor elkaar kunnen krijgen zodat we nog meer kinderen onderwijs kunnen bieden.

NBN20145

We blijven het zeggen, het is een beetje onze slogan geworden.

Education is the light of life.

In januari wordt tevens het schoolgeld voor de sponsorkinderen betaald en bezoeken we alle projecten, dus werk aan de winkel!!

Het Gambiateam houdt jullie op de hoogte van alle ontwikkelingen.

Thea
Jeannette
Liesbeth

Het Gambiateam

Dit bericht is geplaatst in Nieuwsbrief. Bookmark de permalink.